journee-jarfi-banner-fb

12h-14hEspace ULg Opéra (République françaiseplein): Vernissage van de tentoonstelling « Les couples imaginaires » (denkbeeldige koppels) van de Franse fotograaf, Olivier Ciappa, in samenwerking met de Maison des Sciences de l’Homme Universiteit Luik. De tentoonstelling beeldt bekende mensen uit de cinema-, televisie-, sport-, muziek- of politieke wereld af als homoseksueel koppel in intieme, alledaagse foto’s. Registratie verplicht via dit formulier.

Bekende koppels die de strijd aangaan tegen holebifobie zijn onder andere Cécile Duflot en Virginie Lemoine, Florent Manaudou en Fréderick Bousquet, Eva Longoria en Lara Fabian, en Olivier Sitruk en François Vincentelli. Toegang tot de tentoonstelling tot 28 april.

14h30-17h00Cité Miroir (Xavier Neujeanplein): Workshops voor jongeren over vechten tegen discriminatie en holebifobie, in samenwerking met Unia en Gris Wallonië. Registratie via Arc-en-ciel Wallonie.

17h30-19h30Cité Miroir (Xavier Neujeanplein): Rondetafelgesprek over holebifobie in de sport, en vooral in het voetbal (gratis maar met verplichte registratie op lien).

Uitgenodigde sprekers :

Wim Beelaert, Coördinator Voetbal van de stad Gent en Community Manager van AA Gent.
Patrick Charlier, codirecteur UNIA.
An De Kock, coördinatrice van Football+Foundation en Corporate Social Responsibility van de KBVB.
Jon Landa (Université de Picardie – Jules Verne (Amiens, Frankrijk) en vormalig lid van het bestuur van EGSLF European Gay and Lesbian Federation).
Cécilia Nessi, doctoraatstudent aan de Universiteit Luik.
Christian Rudoplh van LSVD (Lesben und Schwulenverband Berlin-Brandenburg), Federatie van Gays en Lesbiennes in Berlijn, die een project startte tegen homofobie in de sport en het voetbal.
David Testo, de eerste professionele voetballer (team Impact Montreal) die zijn coming-out deed op het toppunt van zijn roem.
Raf Van Puymbroeck, Mister Gay Belgium en Mister Gay Europe 2016, docent sport en beweging aan de Thomas More hogeschool in Turnhout.

De werktalen zijn Frans, Nederlands en Engels, met simultane vertaling. Het gesprek wordt gemodereerd door journaliste Véronique Thyberghien (RTBF).

19h45-20h30Mars Ihsane Jarfi in de straten van Luik, tegen holebifobie en discriminatie (Start Cité Miroir – einde, Maison Arc-en-ciel de Liège).

20h45 : Maison Arc-en-ciel (En Hors-Chateau 7) : afsluitende drink.

Georganiseerd door de Ihsane Jarfi stichting, Arc-en-ciel Wallonie, Rainbowhouse, çavaria,  Maison des Sciences de l’Homme ULg ,  Maison Arc-en-ciel de Liège, Stad Luik en Unia.

Partenaires Journee Ihsane Jarfi 2017